Varukorg
Rabatt:
Vi vill att det ska kännas tryggt och enkelt att handla hos oss. Här hittar du en tydlig genomgång av hur leveransen går till och vad som gäller om du behöver lämna tillbaka en vara. Informationen här är en förenklad sammanfattning av våra fullständiga köpevillkor.
Leverans
Var levererar vi?
Vi kör hem möbler inom hela södra Sverige, det vill säga Skåne, Halland, Småland och Blekinge. I många fall kan vi även leverera till angränsande län, kontakta oss så ser vi vad som är möjligt. För leverans utanför Sverige, exempelvis till Danmark, gäller särskilda villkor. Hör av dig till oss för mer information.
Hur levererar vi?
Alla möbelleveranser genomförs av oss med vissa undantag för mindre beställningar och övriga artiklar som säljes av oss. Vi meddelar leveransmetod och genomför alltid leveransen inom 14 dagar, vid förseningar kontaktar vi dig.
Vi bär som standard in möblerna till önskad plats i bostaden och ser till att allt kommer på plats. Vid behov erbjuder vi hjälp med montering eller hopskruvning. Meddela gärna i förväg om du vill ha hjälp med detta, så ser vi till att planera tiden rätt, såklart utan extra kostnad.
Leveranstid
Normalt levererar vi inom 1–14 dagar. Vi kontaktar dig alltid för att boka en tid som fungerar för båda parter, så att du slipper oväntade överraskningar. Våra ordinarie leveranstider är söndagar mellan 10:00–20:00, men undantag kan förekomma.
Kostnader
Fraktpriset och fraktmetod beräknas utifrån din adress och vad du har beställt. Den exakta kostnaden och metoden ser du i kassan innan du slutför köpet.
Ditt ansvar vid leverans
Du behöver vara på plats på den bokade tiden. Om ingen kan ta emot möbeln och leveransen inte kan genomföras tillkommer en avgift för ny utkörning.
Som kund ansvarar du för att möbeln får plats genom dörrar, hissar och trapphus. Om leveransen inte kan slutföras på grund av detta kan kostnad för retur eller ny leverans tillkomma.
Transportskador
Vi tar ansvar för att din möbel kommer fram hel. Skulle något ändå hända är det bra om du dokumenterar skadan direkt, till exempel genom ett foto, och kontaktar oss så hjälper vi dig.
Hämta själv i Löddeköpinge
Om du hellre vill hämta varan själv går det bra. Vi bokar en tid så du kan komma förbi vårt lager på Teknikvägen 17, 246 43 Löddeköpinge. Ta med giltig legitimation och ordernummer.
Retur
Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför följer vi självklart lagen om ångerrätt.
Ångerrätt vid köp online
När du handlar via webbutiken har du 14 dagar på dig att ångra köpet. Tiden räknas från den dag du fått hem varan. Meddela oss via mejl eller telefon tillsammans med kvitto om du vill ångra ditt köp.
Så går det till
När du har meddelat oss har du ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka eller lämna tillbaka varan. Returen sker i samråd med oss och du behöver planera en tid för att lämna varan i vårt lager på Teknikvägen 17, 246 43 Löddeköpinge.
Skick på varan
För att vi ska kunna godkänna returen behöver möbeln vara i samma skick som när du fick den. Du får undersöka den hemma ungefär som i en butik, men om den är använd på ett sätt som gör att vi inte kan sälja den vidare kan vi behöva göra ett avdrag på återbetalningen. Som kund ansvarar du för att möbeln emballeras på ett säkert sätt inför returtransport.
Observera att möbler som har anpassats eller modifierats enligt dina önskemål, till exempel specialbehandlingar eller tillval, inte omfattas av ångerrätten.
Vem betalar returfrakten?
Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Vi återbetalar däremot alltid varans pris samt kostnaden för vår billigaste leverans hem till dig. Har du valt extra tjänster som enligt lag inte omfattas av ångerrätten återbetalas dessa inte.
Återbetalning
Så snart vi fått tillbaka möbeln, eller bevis på att du skickat den, återbetalar vi dig. Det sker senast inom 14 dagar och med samma betalningssätt som du använde vid köpet.
Köp i vårt lager
Om du köper varan direkt på plats i Löddeköpinge gäller inte ångerrätten. Då är köpet bindande, såvida vi inte särskilt avtalat om öppet köp eller retur.