Cirkulärt & prisvärt / Personlig service / Hemleverans

Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, leveranser, bortforsling och rekonditionering. Hittar du inte svaret? Kontakta oss gärna här.

Beställning 


Hur beställer jag en möbel från er? 

Du beställer enkelt genom att välja en möbel på hemsidan, lägga den i varukorgen och sedan genomföra betalningen. Efter detta kommer du få ett bekräftelsemejl av oss och vi bokar in en leverans.  


Kan jag reservera en möbel innan jag bestämmer mig? 

Dessvärre kan vi inte reservera en möbel innan du bestämmer dig, men du är varmt välkommen att komma och kolla på möbeln innan köp.  


 
Tar ni emot beställningar via telefon eller bara via hemsidan? 

Utöver hemsidan tar vi emot beställningar via direkt kontakt såsom telefon, meddelande och mejl. Se gärna till och ha artikelnummer eller namn redo.  


Är alla möbler unika eller har ni flera av samma modell? 

De flesta av våra möbler är unika eftersom de är handplockade och rekonditionerade. I vissa fall kan vi ha flera exemplar av samma modell, men oftast finns bara st av varje. 

 

Leverans & hämtning 


Vad kostar hemleverans inom Skåne? 

Hemleverans kostar 500kr inom Skåne, men köper du för över 4000kr så bjuder vi på leveransen.  


Hur lång är leveranstiden efter köp? 

Normalt levererar vi nästkommande söndag mellan 10:00-20:00 men vi kontaktar dig och bokar in en leverans som passar.  


Kan jag hämta möbeln själv i ert lager i Löddeköpinge? 

Ja, du är välkommen att hämta möbeln själv efter överenskommelse. Du bokar tid genom att slutföra beställningen, sedan blir du kontaktad av oss där vi spikar in en tid som passar.  


Hjälper ni till att bära in möbler vid leverans? 

Ja, vi hjälper gärna till med inbärning vid leverans och har alltid som standard att erbjuda detta inklusive eventuell montering.  


Tar ni med er gamla möbler när ni levererar nya? 

Ja, vi kan bortforsla dina gamla möbler i samband med leverans. För att boka bortforsling väljer du detta som produkt i tjänster kategorin, kostar 250kr. 


Betalning & priser 


Vilka betalningsmetoder kan jag använda? 

Vi erbjuder betalning via kort och Klarna på hemsidan. Vid betalning på plats erbjuder vi även Swish 


Ingår moms i era priser? 

Ja, alla priser anges inklusive moms. 


Kan jag delbetala eller få faktura? 

Ja detta kan du göra genom Klarna.  


 

Retur, ångerrätt & garanti 


Hur fungerar ångerrätten när jag handlar hos er? 

Som privatkund har du 14 dagar på dig att utnyttja ångerrätten enligt distansavtalslagen och sedan ytterligare 14 dagar på dig att återlämna varorna. Kontakta oss om du ångrar dig.  


Hur gör jag en retur eller reklamation? 

Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig med retur eller reklamation. 


 
Möbler & kvalitet 


Hur rekonditionerar ni möblerna? 

Vi har olika beprövade metoder för att rekonditionera våra möbler vilka skiljer sig från möbel till möbel. Vi har som mål att återställa skicket som det var vid nyköp. Kontakta oss om du vill veta mer om hur en möbel du är intresserad i har rekonditionerats.  


Är alla möbler begagnade? 

Ja, våra möbler är begagnade med vissa undantag som isåfall framkommer tydligt.  


Kan jag komma och titta på möblerna innan köp? 
 
Ja, du kan besöka vårt lager i Löddeköpinge efter överenskommelse. 


Finns det små skador eller slitage på möblerna? 

Eftersom vi säljer begagnade möbler är små skador eller slitage förekommande. Vi anger alltid tydligt i annonsen om det finns något som påverkar helhetsintrycket.